Jocul „De-a călătoria cu…(tramvaiul, autobuzul,
trenul)
SCOPUL: fixarea cunoştinŃelor privind unele acŃiuni şi
deprinderi în legătură cu folosirea diferitelor mijloace de locomoŃie de către
călători .Deprinderea copiilor să cedeze locul adulŃilor. Obiective de referinŃă:să execute corect în calitate de călător toate acŃiunile
implicate de călătoria cu mijloacele de locomoŃie în comun (să-şi cumpere bilet
de călătorie , să urce pe o anumită uşă şi să coboare pe alta, să-şi perforeze
biletul de călătorie, să se poarte politicos şi disciplinat).
RESURSE DIDACTICE: bani (de carton), bilete, compostor,
geamantane.
DESFĂŞURAREA JOCULUI
Cadrul didactic împreună cu copiii vor aşeza scaunele
imitând tramvaiul, autobuzul sau tre-
nul (în compartimente şi vagon). Se vor fixa cele câteva
roluri: casier, controlor, vatman (şofer, mecanic). Propunătorul va interpreta
rolul de ghid pentru a da explicaŃii cu privire la locurile pe unde trece în
traseul
fixat. În desfăşurarea fiecărui gen de călătorie se va urmări plasarea corectă a momentului şi a locului de unde se cumpără biletele:
- la tramvai şi autobuzele din oraş, de la oricare ghişeu de bilete din staŃii;
- la autobuz, în cazul unei călătorii ce depăşeşte limitele localităŃii, de la şofer, taxator
fixat. În desfăşurarea fiecărui gen de călătorie se va urmări plasarea corectă a momentului şi a locului de unde se cumpără biletele:
- la tramvai şi autobuzele din oraş, de la oricare ghişeu de bilete din staŃii;
- la autobuz, în cazul unei călătorii ce depăşeşte limitele localităŃii, de la şofer, taxator
sau de la casierul din autogară;
- la tren, la ghişeul de bilete din gară.
În cursul călătoriilor vor fi introduse unele activităŃi specifice:
- în tren: aşezarea geamantanului, lectura revistelor, cărŃilor, luarea gustării, prezentarea
- la tren, la ghişeul de bilete din gară.
În cursul călătoriilor vor fi introduse unele activităŃi specifice:
- în tren: aşezarea geamantanului, lectura revistelor, cărŃilor, luarea gustării, prezentarea
biletelor la control;
- în autobuz: lectura ziarului, a revistei.
REGULILE JOCULUI:
Regulile de comportare vor fi
reamintite fiecare la momentul potrivit. Se va insista în cazul călătoriei cu
trenul ca să nu coboare nici un copil în staŃiile intermediare, pentru a evita
pierde- rea lui. De asemenea, se va putea diversifica acŃiunea jocului
introducând roluri diverse: ma- mă, tată, bunici. Se pot, de asemenea, în unele
variante propune roluri de persoane care înso- tesc rudele la tren şi în acest
caz se pune accentul pe felul în care se face despărŃirea între cei care pleacă şi cei care rămân, stimulând
copiii să-şi interpreteze veridic rolul.
Orice variantă s-ar alege de către propunător accentul trebuie pus pe
relaŃiile care se stabi- lesc între cei care călătoresc şi cei care fac parte
din personalul de deservire a mijloacelor de locomoŃie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu