“CAND
SE INTAMPLA SI DE CE?”
SCOP:
sistematizarea cunostintelor despre aspectele specifice celor patru anotimpuri;
întelegerea legaturilor diferitelor
fenomene ale naturii si viasa animalelor, a plantelor si munca oamenilor; precizarea succesiunii diferitelor
transformari petrecute în natura în cele patru anotimpuri.
SARCINA DIDACTICA:
descrierea ilustratiilor care reprezinta aspecte semnificative ale celor patru
anotimpuri, stabilirea legaturilor dintre continutul ilustratiilor si anotimp,
motivarea acesteia.
ELEMENTE DE JOC:surpriza, aplauze, concurs.
REGULILE JOCULUI:ilustratia
se obtine de fiecare echipa numai daca reprezentantul ei raspunde corect si
complet la întrebarea: “Când se întâmpla si de ce?”Echipa care primeste
ilustratia trebuie sa ofere si ea în shimb o imagine în aceleasi conditii.
DESFASURAREA JOCULUI: Fiecare echipa va reprezenta unul
din cele patru anotimpuri, dar nu va avea nici o imagine din anotimpul pe
care-l reprezinta. Va trebui sa-l obtina prin schimb cu celelalte echipe.Pe
rând se ridica un reprezentant al unei echipe ridicând un jeton si punând întrebarea
“Când se întâmpla si de ce?”.Echipa care reprezinta anotimpul respectiv trebuie
sa se anunte si sa dea raspunsul cerut.Daca raspunsul este corect primeste
jetonul fiind obligata sa ofere în aceleasi conditii o imagine unei alte
echipe. Se va stabili cerinta ca fiecare din membrii echipei sa ofere un jeton
si fiecare sa raspunda pentru obtinerea unui jeton. Câstiga echipa care obtine
mai repede jetoanele corespunzatoare anotimpului pe care-l reprezinta.
Jocul poate avea si variante.
Acestea vor fi adaptate în fuctie de nivelul clasei si a timpului destinat
acestei activitati.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu