JOC DIDACTIC: POŢI SĂ RASPUNZI CORECT?
SCOP:
Educarea unor deprinderi elementare de protejare a mediului înconjurător.
Verificarea capacităţii elevilor de a formula propoziţii.
Verificarea unor deprinderi de muncă şi practic – gospodăreşti.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
să grupeze animalele în funcţie de mediul lor de viaţă (apă, aer, pământ);
să înlăture din tablouri acele elemente care pot polua aceste medii
(natura);
să formuleze propoziţii pe baza imaginilor prezentate;
să aplice la colţul naturii deprinderile practic –gospodăreşti formate.
SARCINA DIDACTICĂ:
Gruparea animalelor pe cele trei medii de viaţă:apă, aer, pământ.
Înlăturarea din tablou a elementelor poluante pentru mediul de viaţă respectiv. Îngrijirea plantelor şi
peştişorilor de la colţul naturii.
MATERIAL DIDACTIC:
Trei tablouri reprezentând cele 3 medii de viaţă:
apă, aer, pământ;siluete de animale, imagini reprezentând acţiuni realizate de
elevi, câte o bilă albă şi una neagră pentru fiecare copil.
DESFĂŞURAREA JOCULUI:
În prima parte elevii
intuiesc cele trei tablouri afişate. Vin apoi pe un rând şi aleg de pe masă
câte un jeton cu un animal, îl denumesc şi îl aşează pe panoul ce reprezintă
mediul său de viaţă. Învăţătoarea alege şi ea un jeton pe care îl aşează greşit
iar elevii trebuie s-o corecteze.
După gruparea animalelor,
elevii privesc tablourile încercând să găsească acele elemente care pot dăuna
naturii (poluează mediul). Ex: În apă sunt aruncate sticle, cutii. În aer este
mult fum.
În partea a doua
învăţătoarea arată pe rând câte o imagine ce reprezintă o acţiune întreprinsă
de către om. Elevii precizează dacă imaginea dăunează sau nu naturii. Dacă
acţiunea este în favoarea naturii ridică bila albă, dacă acţiunea dăunează
naturii ridică bila neagră. În locul imaginilor folosite ca suport se pot mima
diferite acţiuni, fie de către învăţătoare, fie de către elevi. În final se
desfăşoară activităţi gospodăreşti la colţul naturii, iar apoi elevii vor sădi
în curtea şcolii flori, adună hârtii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu