Manualele
sunt carti menite sa accesibilizeze continuturile de invatareale disciplinei,
respectand obiectivele stabilite de Consiliul National pentru Curriuclum fiind
in primul rand ghiduri ale elevilor, darsi intrumente de evaluare centrate pe
competente si capacitati cunatificabile. Renunţarea la manualul
unic şi adoptarea celor alternative presupune din partea profesorilor
competenţe phiho - pedagogice deosebite pentru alegerea acelora care se
adaptează caracteristicilor psiho - comportamentale ale elevilor, dar şi a
propriilor aptitudini şi stiluri didactice şi se oferă o selecţie permisivă a
conţinuturilor, din care rezultă un ansamblu variabil de informţii ce permite
abordări alternative, formează competenţe, valori. Cadrul
didactic opteaza pentru un anumit manual alternativ in functie de preferinta
pentru designul manualului, soliditatea legarii, calitatea hartiei si a
tusului, prezentarea continutului. La clasele primare, manualul de Limba si
Literatura romana si, in special Abecedarul, trebuie sa contina imagini de o
cromatica vie care sa insoteasca fiecare unitate didactica, atat pentru a
permite intuirea si verbalizarea lor cat si pentru a conferi atractivitate si
coerenta fiecarui continut de invatare. Manualul este un document de orientare
pentru profesor şi un instrument de lucru operaţional pentru elev; marcând
conceptual conţinutul etapelor lecţiilor, diversitatea, amploarea şi cantitatea
aplicaţiilor realizate prin întrebări, exerciţii, teste, fişe de lucru.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu