T1

30. SELECTAREA MANUALELOR SCOLARE LA LIMBA SI LITERATURA ROMANA PT INVAT. PRIMAR.

            Manualele sunt carti menite sa accesibilizeze continuturile de invatareale disciplinei, respectand obiectivele stabilite de Consiliul National pentru Curriuclum fiind in primul rand ghiduri ale elevilor, darsi intrumente de evaluare centrate pe competente si capacitati cunatificabile. Renunţarea la manualul unic şi adoptarea celor alternative presupune din partea profesorilor competenţe phiho - pedagogice deosebite pentru alegerea acelora care se adaptează caracteristicilor psiho - comportamentale ale elevilor, dar şi a propriilor aptitudini şi stiluri didactice şi se oferă o selecţie permisivă a conţinuturilor, din care rezultă un ansamblu variabil de informţii ce permite abordări alternative, formează competenţe, valori. Cadrul didactic opteaza pentru un anumit manual alternativ in functie de preferinta pentru designul manualului, soliditatea legarii, calitatea hartiei si a tusului, prezentarea continutului. La clasele primare, manualul de Limba si Literatura romana si, in special Abecedarul, trebuie sa contina imagini de o cromatica vie care sa insoteasca fiecare unitate didactica, atat pentru a permite intuirea si verbalizarea lor cat si pentru a conferi atractivitate si coerenta fiecarui continut de invatare.  Manualul este un document de orientare pentru profesor şi un instrument de lucru operaţional pentru elev; marcând conceptual conţinutul etapelor lecţiilor, diversitatea, amploarea şi cantitatea aplicaţiilor realizate prin întrebări, exerciţii, teste, fişe de lucru. 

R1