Evaluarea este componenta majora a
procesului didactic si trebuie tratata in stransa legatura cu aceste activitati
didactice (predarea, invatarea). Evaluarea este o activitate care vizeaza sa
determine modul sistematic si obiectiv al impactului, eficacitatii, eficientei
si pertinentei activitatilor fata de obiectivele lor, in vederea ameliorarii.
Evaluarea presupune 3 operatii interdependente in cuantificarea rezultatelor
scoalre: controlul sau verificarea-prin care se constata calitatea si
cantitatea cunostiintelor teoretice si practice dobanditte de elev; apreciarea;
notarea. Ultima operatie este codata diferit de la un sistem la altul sau chiar
in interiorul aceluiasi sistem: prin calificative-E,F.B.,B,S,I; litere-A,B,C,D;
cifrele de la 1-5 de la 1-10, de la 1-20, crescator sau descrescator. In invat.
primar autohton de masa, rezultatele evaluarii se exprima prin acordarea de
calificative, notate in catalog, carnet de elev si diverse evidente, insa
uneori se impune acordarea de punctaje (si chiar note), in ideea unei mai
fidele descrieri a rezultatelor scolare, mai cu seama in vederea efectuarii
unor cercetari pedagogice, a ierarhizarii elevilor la concursuri, olimpiade sau
in cazul participarii la alte competitii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu