Sunt considerate subdiviziuni ale obiectivelor cadru, intrucat specifica
rezultatele asteptate ale invatarii pentru fiecare an de studio si urmaresc
progresia in achizitia de competente si de cunostiinte de la un an de studiu la
altul. O. de R. reflecta reconfigurarea conceptului de comptetenta in
comunicare astfel incat acesta sa fie adaptat noii varste de debut a
scolaritatii. Exemple de obiective de
referinta: pentru clasa 1: sa înteleaga semnificatia globala
a mesajului oral; sa integreze cuvintele noi în Enunturi; sa manifeste
curiozitate pentru lectura; sa scrie corect litere, silabe, cuvinte. Pentru
clasa 2: sa distinga sensul cuvintelor într-un enunt; sa pronunte clar si
corect enunturi; sa manifeste interes pentru lectura; sa scrie corect, lizibil
si îngrijit texte. Pentru clasa 3: să
sesizeze corectitudinea unui enunţ oral;
să pronunţe clar şi corect un mesaj; să
manifeste cooperare în diferite situaţii de
comunicare; să manifeste cooperare în diferite situaţii de comunicare; să povestească în scris fragmente dintr-un text
citit. Pentru clasa 4: să manifeste atenţie şi toleranţă faţă de
partenerul de dialog; să-şi adapteze
vorbirea la diferite situaţii de comunicare; să sesizeze rolul ilustraţiilor ce însoţesc un text; să aplice în mod
conştient regulile de ortografie şi de punctuaţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu