Ca forma de activitate pentru
dezvoltarea vorbirii si imbogatirea vocabularului la elevi imbraca doua forme:
povestirea invatatorului si povestirea elevilor. In invat. primar, povestirea
poate forma obiectul unei activitatii didactice (lectura) sau contituie o
metoda utilizata intr-un anumit moment al unei lectii. Povestirea invatatorului
reprezinta atat o sursa de infromatii, cat mai ales un model de comunicare, din
perspective fonetica, lexical-semantica, a corectitudinii gramaticale si a
expresivitatii. Povestirea elevilor, la randul ei, se concretizeazasub doua
forme: repovestire si povestirea unui text citit. Povestirea elevilor poate fi
libera, dupa un plan, dupa imagini, cu inceput dat, dupa model dat sau create
independent, prin combinarea adoua povestiri cunoscute. Povestea are un rol
universal cultural important. Puterea povestilor de a-I implica pe copii, de a
le stimuli imaginatia si de a le largi experienta, simpatiile si intelgerea,
este ignorata cu costuri educationale considerabile. Copii care ajung sa
inteleaga povestii extreme de sophisticate ajung la necesitatea de a dezvolta
un simt al cauzalitatii extreme de sabtil.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu