Presupune efectuarea
constienta si repatata a unor operatii si actiuni, in scopul formarii de
priceperi si deprinderi, al consolidarii cunoastiintelor dobandite, al
dezvoltarii operatiilor gandiri (sinteza,
comparatia, abstractizarea, concretizarea, generalizarea, individualizarea). In
funcxtie de aspectul vizat, exercitiile sunt motrice si operationale.
Exercitiile se practica de-a lungul intregii durate a scolaritatii. Exercitiile
trebuie sa fixeze cunostiinte teoretice, sa creeze abilitati de transpunere a
acestora in practica, sa dezvolte deprinderea de munca indepedenta a elevilor.
Exercitiul se utilizeaza inca din clasa 1 in deprinderea cititului si a
scrisului. La clasa 1 si a doua se aplica: exercitii de citire a unor cuvinte,
propozitii; exercitii de formulare a unor intrebari; exercitii de contruirea a
unor texte scurte; exercitii de utilizare a dictionarelor; exercitii-joc de
sinonime, de antonime, de omonime iar la calsa 3-4 exercitii de recunoastere;
cu caracter creator; de exemplificare; ortografice si de punctuatie. Succesul
exerctitiului depinde de respectarea aplicarii acestei metode, astfel: la
inceputul abordarii unui tip de exercitiu, acesta se repeat la interval mici de
timp, apoi mai rar, deoarece esalonarea exerctiilor este preferabila aplicarii
lor frecvente.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu