Presupune rezolvaea unei situatii problema
create de c.d., adica rezolvarea unei stari conflictuale in gandirea elevilor,
generate de relatia dintre experienta lor anterioara si perspective noua,
impusa de sarcina didactica. Ctin cucos considera problematizarea, predare prin
rezolvare de problem sau predare productive de problem si reprezinta una din
cele mai utile metode, prin potentialul ei euristic activizator. Trebuie facuta
o distinctive intre problema si situatia-problema care presupune contradictii
intre cunostiintele detinute si ce esten ou. Pe de alta parte, experienta
anterioara, iar pe de alta parte, elementul de noutate si de surpriza,
necunoscutul cu care este confruntat subiectul, ceea ce deschide calea spre
cautare si descoperire, spre intuirea unor noi siutatii, a unor relatii aparent
absente intre vechi si nou. O alta distinctive se face intre problemele reale
si pseudo-probleme, in ultimul caz raspunsul fiind continut in text sau se
deduce fara stabilirea unor conexiuni noi. Rezolvarea situatiei-problema create
consta in explicarea faptului ca, in functie de felul in care este completat
cuvantul subliniat neterminat, fiecare propozitie poate sa transmita un mesaj
sau altul. O alta situatie conflictuala se poate naste prin intonatie si prin
accentuarea unui cuvant sau a altuia, atunci cand textul este scris si poate
transmite mesaje diferite, in functie de modul in care este rostit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu