Pregatirea elevilor
pentru actul citirii independente ii revine cadului didactic, care propune o
serie de activitatii incepand cu lucrul nanual. Elevii vor fi stimulate sa
citeasca prin prezentarea atractiva a unor carti, prin citirea selective a unor
fragmente, prin oferirea unor repere privind cartile recomandante spre lectura.
In acest sens, cadrul didactic va alcatuir o lista cu operele literare adecvate
varstei, nivelului informational si dezvoltarii psihice a copiilor carora se
adreseaza. Elevii vor fi indrumati privind modul in care sa realizeze
conspecte, fise de citate, rezumate sau diverse transcrieri de informatii.
Concret, argumentele de natura sa stimuleze elevul sa-si formeze deprinderea de
a citi independent, trebuie sa vizeze: opera din lista bibliografiei
recomandante, autorul, universal operei, audienta. Oferirea unor exemple de
personalitatii cultural si stiintifice passionate de lectura ar fi si ea de
natura sastimuleze practica lecturii independente la elev. Nu este insa de
ajuns ca elevii sa citeasca, ci se impune educarea lecturii, in plus, trebuie urmarita
crearea unei atitudini active in timpul lecturii si insusirea treptata a unor
deprinderi corecte si complexe de autoinstruire prin lectura. Bucuria, placerea
sau desfatarea induse de lectura, ca si satisfactiile intelectuale prin
valorificarea elementelor cultural assimilate, sustin constatarea ca
practicarea lecturii indepedente este automotivanta.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu