12. EVENIMENTELE INSTRUIRII. EXEMPLIFICARE LA LIMBA ROMANA IN INVAT. PRIMAR.

Dupa Robert Gagne, instruirea intitutionalizata presupune urmatoarele evenimente; captarea atentiei, informarea elevului cu privire la obiectivul urmarit, stimularea reactualizarii elementelor invatate anterior, prezentarea materialului-stimul, asigurarea dirijarii invatarii, obtinerea performantei, asigurarea feedbackului pentru corectitudinea performantei, evaluarea performantei, intensificarea procesului de retentive si transfer. In general, lectia din invat. primar contine aceste evenimente, care pot fi cu usurinta identificate si delimitate. Atat eveniment al invatarii, cat si obiectiv  intrinsic al ei, captarea atentiei constituie o conditie esentiala a desfasurarii cu success a intregului proces educational. Simpla captare a atentiei la inceputul orei didactice nu este suficienta insa, daca nu este urmata de oientarea si mentinerea atentiei. Spre exemplu, apeland la o ghicitoare, atentia elevilor poate fi captata exclusive in timpul spunerii ei si al cautarii raspunsului, dar odata ce acest raspund a fost comunicat, atentia scade, fiind necesare alte strategii pentru orientarea si mentinerea ei. Captarea, orientarea si mentinerea atentiei elevului se realizeaza prin diverse tehnici, metode si procedee, cu sau fara material didactic, de natura sa-I starneasca acestuia interesul, sa-l implice in procesul formative-instructiv, tinand de personalitatea si de creativitatea cadrului didactic in a gasi Solutia cea maqi potrivita in acest sens pentru colectivul pe care il coordoneaza. Consideram ca un raspuns bun al elevului trebuie intarit pozitiv si prin repetarea lui de catre cadrul didactic, prin apluze, prin appreciative precum bravo, foarte bine, corect sau chiar prin strangerea mainii elevului.