11. FUNCTIILE EVALUARII SCOLARE.

Evaluarea scolara trebuie tratata in stransa legatura cu aceste activitati didactice. Evaluarea este o activitate care vizeazasa sa determine modul sistematic si obiectiv al impactului, eficacitatii, eficientei si pertinentei activitatilor fata de obiectivele lor, in vederea ameliorarii, pe de o parte a activitatilor in curs si, pe de alta parte a programarii si a luarii decizilor viitoare. Functiile evaluarii scolare sunt urmatoarele: de control-se constata si se apreciaza activitatea si rezultatele elevului raportate la obiectivele proiectate; de regalre-are in vedere activitatile reglatorii de corectie pe care le vor urmari institutorul si elevul; educativa-vizeaza stimularea obtinerii de performante superioare in pregatirea elevului; de predictive si de orientare-evaluarea urmareste prefigurarea desfasurarii activitatii in sistem si anticiparea rezultatelor; de selectie/de competitive-asigura ierarhizarea si clasificarea elevilor dpvd al cunostiintelor detinute si al performantelor realizate; sociala-consta in informarea familiei/comunitatii societatii asupra rezultatelor elevilor, exprimand eficienta invatmantului si masurile care se impugn in functie de calitatea acestuia. Indiferent de forma prin care se realizeaza evaluarea, aceasta trebuie sa aiba in vedere atat procesul, cat si produsul. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu