Evaluarea scolara
trebuie tratata in stransa legatura cu aceste activitati didactice. Evaluarea
este o activitate care vizeazasa sa determine modul sistematic si obiectiv al
impactului, eficacitatii, eficientei si pertinentei activitatilor fata de
obiectivele lor, in vederea ameliorarii, pe de o parte a activitatilor in curs
si, pe de alta parte a programarii si a luarii decizilor viitoare. Functiile evaluarii
scolare sunt urmatoarele: de control-se constata si se apreciaza activitatea si
rezultatele elevului raportate la obiectivele proiectate; de regalre-are in
vedere activitatile reglatorii de corectie pe care le vor urmari institutorul
si elevul; educativa-vizeaza stimularea obtinerii de performante superioare in
pregatirea elevului; de predictive si de orientare-evaluarea urmareste
prefigurarea desfasurarii activitatii in sistem si anticiparea rezultatelor; de
selectie/de competitive-asigura ierarhizarea si clasificarea elevilor dpvd al
cunostiintelor detinute si al performantelor realizate; sociala-consta in
informarea familiei/comunitatii societatii asupra rezultatelor elevilor,
exprimand eficienta invatmantului si masurile care se impugn in functie de
calitatea acestuia. Indiferent de forma prin care se realizeaza evaluarea,
aceasta trebuie sa aiba in vedere atat procesul, cat si produsul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu