Proiectarea activitati
didactice prespune: lecturarea programei, planificarea calendaristica,
proiectarea unititatilor de invatare si/sau a lectiilor. Planificarea
activitatii didactice este un document care reflecta interpretarea personala a
programei de catre cadrele didactice, aigurand adaptarea demersului educational
la situatia concreta din clasa, pornind de la obiectivele precizate de programa
scolara. Planificarea are valoare orientativa si se realizeaza la inceputul
anului scolar. Proiectarea si planificarea materiei oricarui obiect de
invatamant are o importanta deosebita in dozarea judicioasa a timpului;
intelegerea obiectivelor pe care o disicplina si le propune; familiarizarea cu
noile concept din domeniul curriuclumului; stabilirea schemei orale;
proiectarea testelor; inventarierea resurselor si selectarea unor mijloace
material la indemana c.d.; adecvarea continuturilor; parcurgerea unor
continuturi care sa valorifice experienta de viata; realizarea proiectarii
disciplinelor optionale. Planificarea materiei ofera informatii pretioase
asupra continuturilor parcurse in cadrul procesului formative-instructiv, si in
ce priveste expectatiile si in ce priveste continuarea demersului intreprins.
Cerintele proiectarii unitatilor de invatare sunt urmatoarele: centrarea
demersului pe obiective; reflectia asupra oviectivelor. Alegerea manualelor
scolare si intocmirea schemei orare sunt elemente care trebuie sa preceada
planificarea calendaristica si proiectarea unitatilor de invatare. Proiectul
unitatii de invatare (propus de C.N.C.) solicita precizarea urmatoarelor
elemente: unitatea scolara; disciplina; clasa; invatator/institutor; unitatea
de invatare; numarul de ore alocate. Proiectul didactic al unei lectii este un
instrument de lucru care deescrie concdeprea unui scenariu didactic. Proiectul
unei lectii ofera o viziune de ansamblu asupra demersului didactic anticipat sau
ionterprins, fiind un document cu caracter orientativ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu