Este un concept
multidimensional. Include o familie de cicluri curriculare. Este structurat
in curriculum nucleu corespunzator numarului minim de ore de la fiecare
disciplina obligatorie de invatamant si Curriculum la decizia scolii, care
poate fi conceput ca o aprofundare, ca o extindere la nivelul disciplinei
elaborate la nivelul scolii sau optional. Curriculum de limba romana pentru
invatamantul primar, elaborat in 1998, reprezinta o noua etapa in reforma
curriculara fata de momentul 1995, cand modelul didactic, apreciat ca
nerevelant si artificial, propunea trei domenii ale disciplinei: citirea,
lectura si comunicarea. Curriculum-ul actual recurge la modelul
comunicativ-functional, care inglobeaza receptarea mesajului oral si a celui
scris precum si exprimarea orala si scrisa. Ghidurile metodologice sunt parti
ale curriculumului. Curriculumul pentru
invatamantul primar este structurat in functie de un model comunicativ
functional, care presupune dezvolatarea integral atat a capacitatilor de
receptare si de exprimare orala, cat si a capacitatilor de receptare a
mesajului scris si de exprimare scrisa.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu