Pot fi definite ca scopuri imediate al unei
lectii, prin care se oncretizeaza rezultatele lectiei sub forma de diferite
achizitii, in capacitatea de a aplica cele invatate in situatii diferite, de a
face noi corelatii, de a anliza, sintetiza sau evalua cele invatate. Obiectivele operaţionale au un caracter concretşi
sunt realizate în diferite situaţii de învăţare (lecţii din cadrul
limbii si literaturii romane). Sunt obiective care descriu cât mai
corect posibil, concret şi clar starea finală a şcolarului, deoarece reprezintă
o reflectare a rezultatului învăţării, a progresului în cunoaştere şi acţiune
înregistrat de şcolar. Deoarece obiectivele operaţionale stabilesc în termeni
observabili şi măsurabili modificările cognitive şi acţionale pe care trebuie
să le înregistreze şcolarul în urma situaţiilor de învăţare create de profesor,
trebuie să probeze că elevii au suportat/înregistrat aceste modificări.
Formularea obiectivelor operaţionale se va face apelând la verbe de acţiune
care să convingă pe profesor că după ce s-a încheiat secvenţa de învăţare vor
apare şi se vor manifesta modificările propuse în comportamentul şcolarului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu