Unde a sunat clopotelul

Jocul „Unde a sunat clopotelul?”

Scopul: dezvoltarea capacitătii de a se orienta în spatiu după auz.
Obiective operationale: să ghicească locul unde a sunat clopotelul.
Resurse didactice: un clopotel.
Desfăsurarea jocului
Copiii sunt dispusi în formatie de cerc, cu mâinile la spate. Un copil stă în mijlocul cercului,
cu fata acoperită cu mâinile.
Cadrul didactic are în mână un clopotel. Odată cu începerea jocului, el se deplasează pe la
spatele copiilor si pune clopotelul în mâinile unuia, continuând să se deplaseze. La un moment
dat strigă: „Gata!”. Copilul care a primit clopotelul sună din el scurt, apoi îl duce la spate si stă
linistit. Cel din mijloc îsi descoperă fata, se uită atent la copii ca să surprindă vreo miscare,
apoi se îndreaptă spre cel pe care îl bănuieste că are clopotelul, îl loveste pe umăr si-l cere.
Acesta îsi duce mâinile în fată si, dacă are clopotelul, schimbă rolurile; dacă nu a ghicit, atunci
se duce din nou la centru, îsi acoperă fata si jocul continuă în acelasi fel. După câteva reluări,

dacă nu reuseste să ghicească, este înlocuit cu altul.