Jocul „De-a
spectacolul (teatru, cinematograf etc.)
Scopul: însusirea si aplicarea de către copii a
cerintelor cu privire la modul de comportare
într-o sală de spectacol; obisnuirea copiilor să se
asculte unii pe altii, să se supună indicaŃiilor
conducătorului.
Obiective de referinte: să-si adapteze comportarea în raport cu
conditiile unui spectacol: să
intre în sala de spectacol numai după ce au cumpărat
bilete si si-au depus îmbrăcămintea la
garderobă, să-si ocupe locul indicat pe bilet, să nu
vorbească după ce a început spectacolul, să
aplaude numai atunci când este cazul.
Resurse materiale: bani (din carton), bilete cu diverse
imagini, imagini asemănătoare asezate
pe speteaza scaunelor, sau bilete cu cifre, buchete de
flori, eventual bufet cu dulciuri.
Desfăsurarea jocului
Jocul va fi început prin împărtirea rolurilor, respectiv
o echipă de actori cu un prezentator
care implicit dirijează spectacolul. Cadrul didactic va
conduce grupa spectatorilor si va respecta
în această privintă câteva actiuni:
- cumpărarea biletelor;
- controlul biletelor;
- intrarea la garderobă si depunerea îmbrăcămintei;
- căutarea locurilor corespunzătoare semnului (cifrei) de
pe bilet si asezarea;
- asteptarea semnalului de începere a spectacolului;
- urmărirea spectacolului;
- plecarea acasă după preluarea îmbrăcămintei.
Propunătorul va îndruma pe copii pentru a aprecia
spectacolul prin aplauze, pentru a multumi
actorilor oferindu-le flori.
Jocul se poate complica introducând pauze în cursul
spectacolului, cu vizitarea bufetului si
cumpărarea unor produse (biscuiti, rahat, bomboane, felii
de fructe, sucuri). De asemenea se
pot cumpăra programe la începutul spectacolului si
consulta în timpul pauzelor. Se vor provoca
discutii între copii după terminarea spectacolului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu