Este obligatorie in clasa 1 pentru acei elevi
care inregistreaza rezultate scazute la invatatura si se realizeaza prin
aplicarea unui test elaborate de Roper si Schneider, presupunand sase probe,
adaptat de Ruxandra Petrarcu specificului limbii romane: analiza fonematica,
sinteza fonematica, eliminarea ultimului sunet, substituirea primului sunet,
substituirea ultimului sunet. Totodata, ele trebuie sa contina consoane care in
general ridica probleme in discriminarea lor in fluxul vorbirii. In forme
usoare, probelemele fonetice intampinate de elevi pot fi remediate de catre
cadrul didactic. In forme complicate, cand vorbim despre deficient, de
dislexii, cazurile respective sunt de competent logopedului. In aceasta
perioada pregatirea elevilor pentru citit-scris se realizeaza prin exercitii de
comunicare verbal, exercitii de analiza si sinteza fonematica, familiarizarea
elevilor cu manualul, cu liniatura caietului si prin insusirea regulilor
tehnice, apoi si a celor grafice, privind realizarea scrisului. De astfel,
pozitia corecta de stat in banca trebuie urmarita si comuicata elevului ca
valabila in cadrul oricarei activitati (doar in cazul lucrului in grup, mai cu
seama daca nu solicita scriere, atunci se vor comunica noi reguli tehnice).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu