Jocul „ De-a călătoria
cu…(tramvaiul, autobuzul, trenul) ”
Scopul: fixarea cunostintelor privind unele actiuni
si deprinderi în legătură cu folosirea diferitelor
mijloace de locomotie de către călători .Deprinderea
copiilor să cedeze locul adultilor.
Obiective de referintă: să execute corect în calitate de călător
toate actiunile implicate de călătoria
cu mijloacele de locomotie în comun (să-si cumpere bilet
de călătorie , să urce pe o
anumită usă si să coboare pe alta, să-si perforeze
biletul de călătorie, să se poarte politicos si
disciplinat).
Resurse didactice: bani (de carton), bilete, compostor,
geamantane.
Desfăsurarea jocului
Cadrul didactic împreună cu copiii vor aseza scaunele
imitând tramvaiul, autobuzul sau trenul
(în compartimente si vagon).
Se vor fixa cele câteva roluri: casier, controlor, vatman
(sofer, mecanic). Propunătorul va
interpreta rolul de ghid pentru a da explicatii cu
privire la locurile pe unde trece în traseul
fixat.
În desfăsurarea fiecărui gen de călătorie se va urmări
plasarea corectă a momentului si a
locului de unde se cumpără biletele:
- la tramvai si autobuzele din oras, de la oricare ghiseu
de bilete din statii;
- la autobuz, în cazul unei călătorii ce depăseste
limitele localitătii, de la sofer, taxator
sau de la casierul din autogară;
- la tren, la ghiseul de bilete din gară.
În cursul călătoriilor vor fi introduse unele activităti
specifice:
- în tren: asezarea geamantanului, lectura revistelor,
cărtilor, luarea gustării, prezentarea
biletelor la control;
- în autobuz: lectura ziarului, a revistei.
Regulile de comportare vor fi reamintite fiecare la
momentul potrivit. Se va insista în cazul
călătoriei cu trenul ca să nu coboare nici un copil în
statiile intermediare, pentru a evita pierderea
lui. De asemenea, se va putea diversifica actiunea
jocului introducând roluri diverse: mamă,
tată, bunici. Se pot, de asemenea, în unele variante
propune roluri de persoane care însotesc
rudele la tren si în acest caz se pune accentul pe felul
în care se face despărtirea între cei
care pleacă si cei care rămân, stimulând copiii să-si
interpreteze veridic rolul.
Orice variantă s-ar alege de către propunător accentul
trebuie pus pe relatiile care se stabilesc
între cei care călătoresc si cei care fac parte din
personalul de deservire a mijloacelor de
locomotie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu