Jocul „Cine urcă scara
mai repede?”
Scopul: fixarea si aprofundarea operatilor de
adunare si scădere.
Obiective operationale: să rezolve corect si rapid exercitii de
adunare si scădere.
Resurse didactice: o scară dublă desenată pe tablă, pe fiecare
treaptă sunt scrise exercitii de
adunare sau scădere cu acelasi grad de dificultate la
acelasi nivel al scării, un stegulet asezat în
vârful scării, cretă, caiete, creioane.
Desfăsurarea jocului
Acest joc se desfăsoară sub formă de concurs. Clasa este
împărtită în două grupe echilibrate
din punct de vedere al potentialului intelectual.
Din fiecare grupă va pleca, la semnalul de începere, câte
un elev să rezolve exercitiile de pe
prima treaptă. Imediat ce a terminat de rezolvat exercitiul
va pleca următorul coleg de echipă
să rezolve
exercitiul scris pe treapta a doua. Continuă următorul coleg de echipă să rezolve
următorul exercitiu si tot asa până se termină toate
exercitiile grupei sale. Elevii care nu sunt la
tablă rezolvă în caiet exercitiile repartizate grupei
sale.
În momentul în care o grupă a rezolvat la tablă toate
exercitiile, propunătorul spune „Stop”,
chiar dacă cealaltă grupă mai are de rezolvat exercitii.
Se va verifica corectitudinea exercitiilor
rezolvate, împreună cu clasa. Grupa care are cele mai
multe exercitii rezolvate corect este declarată
câstigătoare si primeste steguletul din vârful scării.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu