Jocul „Care este
culoarea ta?”
Scopul: recunoasterea si numirea corectă a
culorilor.
Obiective operationale : să identifice si să denumească culorile:
rosu, alb, galben, albastru,
verde, portocaliu, violet.
Resurse didactice: globuri decupate din hârtie glasată în
culorile învătate, plicuri cu globuri
decupate, un brad.
Desfăsurarea jocului
Cadrul didactic va ridica un glob din hârtie, ca să fie
văzut de toti copiii. Este numit un
copil să răspundă ce culoare are globul. Se va proceda la
fel cu toate globurile de hârtie. Apoi
li se cere copiilor să ridice si ei globurile care au
aceeasi culoare ca al globului ridicat de propunător.
Se va numi un elev care alege din globurile lui, unul la
fel cu al propunătorului, motivând
de ce l-a ales, (este la fel).
În cea de-a doua modalitate, cadrul didactic va spune
doar culoarea (rosie) fără să arate un
glob. Copiii care au globuri cu această culoare (rosie)
le vor ridica. Copilul numit va spune,
motiva,de ce a ridicat globul de culoare rosie: „Eu am
ridicat globul rosu pentru că ati spus
rosu”.
În încheierea jocului, copiii împreună cu conducătorul
jocului vor împodobi un brad. În
timpul acesta copiii vor spune ce culoare pun în brad,
propunătorul va avea grijă ca toate globurile
să fie plasate după culoare. Va agăta el mai întâi un
glob, copiii care au globuri de aceeasi
culoare, le vor pune în brad. După ce bradul este împodobit,
copiii fac o horă în jurul lui,
cântând sau spunând versurile:
„Bradul îl împodobim
Cu globuri frumoase,
Unul, doi, prindeti-vă si voi
Ne sucim, ne învârtim
Si deloc nu obosim,
Bradul îl împodobim”.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu