T1

Basmaua înnodată

Jocul „Basmaua înnodată”

Scopul: însusirea sinonimiei ca fenomen de vocabular, activizarea vocabularului, îmbogătirea
acestuia.
Obiective operationale: să spună un cuvânt cu acelasi înteles, cu sens asemănător cu al cuvântului
dat.
Resurse didactice: o basma înnodată.
Desfăsurarea jocului
Cadrul didactic spune un cuvânt si aruncă o basma înnodată printre elevi. Cel la care ajunge
basmaua trebuie să găsească un cuvânt cu acelasi înteles. Dacă cuvântul spus de elev este
corect atunci aruncă basmaua(cu ghinion) mai departe, dacă nu, elevul este depunctat si „pedepsit”
de către ceilalti copiii (să recite, să execute diferite miscări, să imite etc.)
Exemple: elev – scolar
vesel – bucuros
supărat – trist
zăpadă – nea

Tipă – strigă etc.

R1